Praktické přínosy
Eliminace opotřebení zařízení
- Pravidelně využívané zařízení potřebuje servis, neboť logicky dochází k jeho opotřebování.
Dlouhodobá spolupráce provozovatele a dodavatele
- Možnost dlouhodobé kvalifikované spolupráce mezi provozovatelem a poskytovatelem servisu.
Snížení pravděpodobnosti poruchy
- Aktivní servis snižuje pravděpodobnost větších poruch a zkracuje čas oprav o proces objednávání opravy.
Optimalizace provozu zařízení
- Dlouhodobé sledování vlastností daného zařízení umožní podrobněji poznat jeho vlastnosti a vlastnosti související technologie a tím i optimalizovat jeho činnost.
Podněty pro modernizaci zařízení
- Aktivní servis dává podněty pro další modernizaci či zvýšení funkčnosti sledovaného zařízení.
Garance spolehlivosti provozu
- Aktivní servis umožňuje garantovat spolehlivý provoz zařízení vůči např. nadřízené autoritě.
Reakce na změny v související technologii
- V rámci související technologie se mohou odehrávat změny, které budou mít vliv i na sledované zařízení.
Přenos technologických poznatků
- V běžném provozu obdobných zařízení na jiných objektech také vznikají poznatky, které je vhodné implementovat adekvátním způsobem do činnosti sledovaného zařízení.
Periodická revize zařízení
- V případě úspěšného provedení periodické revize a odstranění zjištěných nedostatků má správce zařízení větší klid do následujícího roku provozu.
Aktualizace modelu zařízení na vývojovém pracovišti
- Uzavření servisní smlouvy umožňuje udržovat model systému na vývojovém pracovišti.
Zvyšování kvalifikace provozních pracovníků
- V rámci servisu je možné zajišťovat také průběžné zvyšování kvalifikace provozních pracovníků.